Zo'n dag

Vandaag was zo'n dag. Zo'n dag dat je al moe opstaat. Zo'n dag dat het werk niet mee zit, en de NS al helemaal niet. En dan ook nog zo'n dag dat je in de stromende regen naar huis moet fietsen.

Zulke dagen heb ik over het algemeen niet voor mijn plezier, maar toch geven die dagen een soort zekerheid. Een soort standvastigheid die op zulke dagen bezit van me neemt.
De keuze om op reis te gaan of niet, wordt op zulke dagen een stuk makkelijker. 's Ochtends werp ik even een blik naar de koelkast, waar een landkaart van Zuid Amerika hangt. Met een collega maak ik een praatje over de barbecue's in Argentinie. In de trein sluit ik mijn ogen en droom ik van zoutvlaktes, gletsjers en verre steden.

Zo'n dag als vandaag zorgt ervoor dat ik nietal te lang meer wil wachten.
Zo'n dag zorgt ervoor dat ik al zulke dagen hardop aftel.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!