Bijna alles gaat vanzelf...

Inmiddels ben ik al een paar dagen druk bezig met genieten van Quito. Ik had van begin af aan een hostel in het nieuwe gedeelte van de stad, wat vol zit met hotelletjes, restaurantjes, internetcafe's en clubs. Wel prettig om hier te beginnen, de cultuurschock is zowat nihil...

Zoals jullie weten had ik mijn tas niet meteen. Na drie vliegveldbezoekjes en heel veel bellen heb ik dan uiteindelijk vanochtend mijn tas mogen ophalen. Feest alom, tot bleek dat hij onderweg ergens is opengemaakt. Mijn boeken, zakmes en mijn harde schijf zijn eruit gehaald. Dat was wel even schrikken, tot zover het vertrouwen in alle vliegtuigmaatschappijen! Vooral de harde schijf is een gemis, daar stond zowat alles op wat ik de afgelopen jaren aan foto's, werkstukken en documenten heb verzameld. Hopelijk kan ik een deel straks thuis nog terugvinden, anders is het helaas pindakaas.

Na een paar uur vloeken op eerst het vliegveld, daarna Quito, daarna Ecuador en vervolgens heel Zuid Amerika, heb ik me er maar bij neer gelegd. Het voelt een beetje jammer om mijn reis zo te beginnen in een momenteel niet zo heel gastvrij aanvoelend land, maar ik ben hier gekomen om te genieten van alle goede dingen, dus dat ga ik dan ook maar doen!

Daarmee begin ik morgen alvast, tijd om naar een ander hostel te gaan! Ondanks dat ik me daar in Nepal wel in kon vinden, merk ik dat ik niet meer heel veel heb met de blote voeten mensen. De mensen diepicknickkleden dragen alsof het enige vorm heeft als kleding, die mutsen op hebben terwijl je levend wegschroeit en die zelfs nog klagen als de taxirit een cent omhoog gaat in prijs. Misschien liggen mijn standaarden te hoog, word ik te oud of lig ik te lang uit de backpackersscene, maar ik ben van mening dat je er ook gewoonleuk uit kunt zien en best op het terras een biertje kunt drinken in plaats van te lurken uit een fontein. Afin, jullie kunnen je nu iets voorstellen bij de medegasten in het hostel hier, tijd voor iets nieuws dus!

Vanaf morgen dus naar het oude gedeelte van Quito waar waarschijnlijk veel mooie dingen te zien zijn. Daar wil ik ook Spaanse les gaan volgen, ondanks dat ik hier vloeiend Spaans spreek (min of meer dan), moeten ze vooral niets terugzeggen, want dat comprende ik niet. Dus op naar de les maar! Volgende keer wat meer over Quito en hopelijk wat foto's!

Hasta Luego!

Reacties

Reacties

Fenny

Jé Colet, ga je nu boeken in het Spaans lezen bij gebrek aan die andere? Dapper dat je al zo over het gemis van eigendommen kunt schrijven! Ik duim voor je dat de rest vanzelf blijft gaan! Bon courage (sorry, Spaans beheers ik niet) en tot de volgende keer.
Lieve groet, Fenny

Guido

Colet, los peruanos e mucho doprido y estolido! Stupidos ladrones!!
Echt rot voor je . Uit medeleven zal ik (tijdelijk) alles uit zuidelijk amerika boycotten. Zoals je ziet, nooit iemand met een snor vertrouwen!
Have fun xx

Joyce

Wat een stelletje.......
Maar goed, je hebt e spullen dus het echt avontuur kan nu toch met je eigen spulletjes beginnen!
Heel erg bedankt voor je kaartje!! Echt super lief!!
Wel een gek idee! De eerst volgende keer dat wij elkaar zien ben jij een super levensverhaal rijker, en wij een klein wondertje! Je snapt wel dat ik alles op alles zal zetten dat ze: 'hoi Colet' kan zeggen:P.(zou dan wel een wonderkind zijn!)
Ik zal je site bijhouden en jou op de hoogte houden, en wellicht foto's. Je weet waar dat aan ligt he;).
Geniet!
xxx Joyce

Sanneke

Haha, nee je wordt niet oud hoor...Maar die halve hippies zijn gewoon in de tijd blijven steken!
Ben benieuwd waar je beland!
Grrrrrrrrrrrr...........die harde schijf! Wat zou ik janken zeg! Een dikke knuffel vanuit een regenachtig Breda!

dre & toos

Jeetje meid wat kl...,maar laat het de boel niet verpesten,ga lekker genieten van het vele mooie wat er te zien is,en succes met je spaanse les.kus

anja

hai colletje ... ben ik weer ...ben weer bij net je verhaal weer gelezen nu heel anders.. verhaal ... foto"s.. mooie kerk, mooie dieren, lekkere koffie ,,, het word al tammer ?????????? grapje
geniet maar lekker verder ... voor je het weet zit je weer in nederland
liefs anja xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!